Inspirationsgruppen arbetar med tre huvudområden; arrangemang, inspiration och utbildning.

Arrangemang är det som vi arbetar med mest. Vi arrangerar hajker och dagsaktiviteter för samtliga åldersgrupper i distriktet. Vi skapar en rolig och utvecklande fritid för barn, ungdomar och ledare samt mycket, mycket mer!

Inspirationsgruppen har även som uppgift att hålla kontakt med distriktets utbildningsteam, hjälpa kårer med planering av distriktsarrangemang och hjälpa utvecklingskonsulenterna.

Som medlem i Inspirationsgruppen lär du dig hur man skapar välplanerade arrangemang för blandade åldrar. Du träffar scoutkollegor med humor och glädje som förgyller din vardag.

Inspirationsgruppen genomför ca 2 arrangemang per termin. Inspirationsgruppen passar dig som vill jobba med scouter men som inte hinner med att vara t.ex avdelningsledare, då det handlar om så få arrangemang per år.

Kontakta gärna någon i gruppen för att få veta mer!