Mörbylånga Scoutgård

Mörbylånga Scoutgård är Dacke Scoutdistrikts kursgård, belägen centralt i Mörbylånga på Öland. Lokalerna tillhörde tidigare scoutkåren i Mörbylånga men sedan 2009 är de i distriktets ägo. På en 4000 kvadratmeter stor tomt med skiftande natur i omgivningarna är det här det perfekta stället att ordna en hajk, en kick-off med ledarna eller varför inte hyra stugan en vecka i sommar tillsammans med familjen? Här finns alla möjligheter!

På anläggningen finns för tillfället både ett antal sängar och mycket goda möjligheter till golvförläggning.

Det går alldeles utmärkt att hyra anläggningen både som kår och som privatperson. Distriktet använder också anläggningen till sina egna arrangemang.

Kontakta oss gärna så berättar vi mer!

Både bokning och frågor hanteras av Henrik Bodenhem
E-mail: mbla@dackescout.se

Se vår annons på Stugnet.se

Priser för att hyra Mörbylånga scoutgård

Reviderad: 20230209 (20150302)

Distriktets scoutkårer
 Helg (fredag-söndag)  700:-
 Därutöver per dygn  300:-

Scoutkårer utanför distriktet
Har 20% rabatt på prislistan för utomstående, se nedan.

Aktiva ledare & funktionärer inom Dacke scoutdistrikt  Lågsäsong  Mellansäsong  Högsäsong
 Hel vecka (söndag-söndag)   2100:-  3750:-  5250:-
 Helg (fredag-söndag)  1200:-  2100:-  3000:-
 Därutöver per vardagsdygn*  450:-  750:-  1125:-

Utomstående  Lågsäsong  Mellansäsong  Högsäsong
 Hel vecka (söndag-söndag)  4800:-  8400:-  12000:-
 Helg (fredag-söndag)  3000:-  5250:-  7500:-
 Därutöver per vardagsdygn*  900:-  1575:-  2250:-

* ) Extra vardagsdygn kan endast bokas som ett tillägg till en befintlig helgbokning (fredag-söndag) eller enligt överenskommelse.

Scouter utanför distriktet har 10% rabatt på priserna för utomstående.
Scoutkårer utanför distriktet har 20% rabatt på priserna för utomstående.

Säsongsindelning: Hänvisar vi till vår bokningssida på Stugnet.se

Villkor

För aktiva ledare, funktionärer och utomstående tas en bokningsavgift ut på 500:- för både en helg och en hel vecka.
Bokningsavgiften betalas inte tillbaka vid avbokning senare än tre veckor innan bokad tid.

Allmän information

• Det finns porslin till 20 personer i dagsläget.
  • Sängplatser finns till 10 personer, dock finns stora möjligheter till golvförläggning och förläggning utomhus.

Kontakta oss gärna om ni har frågor.

Mörbylånga Scoutgård – En del av Dacke Scoutdistrikt