Dacke Scoutdistrikts grafiska profil innehåller regler, riktlinjer och exempel för hur Dacke Scoutdistrikt ska se ut i tryckt material. Med ett nytt distrikt så finns det också en helt ny grafisk profil som styr hur brevpapper, visitkort, planscher,
rapporter, broschyrer, skrifter och webb kommer att se ut.

Den viktigaste ingrediensen i vår profil är vårt namn – Dacke Scoutdistrikt. I profilen placeras den på en framträdande plats längst upp till vänster eller längst ner till vänster av allt material som tydligt signalerar om vem som står bakom materialet. Vår logotyp används med fördel tillsammans med Scouternas logotyp. Och denna ska då placeras på motsatt sida av Dacke Scoutdistrikts logotyp.

Vår grafiska profil är vårt gemensamma ansikte utåt. Väl hanterad bidrar den till att skapa ett samlat och organiserat distrikt som har en ljus framtid framför sig. Vår grafiska profil bidrar också till att stärka vår tro.

Grafiska profilen hittar ni här

Dackes logotype komprimerad hittar ni här